2011. november 23., szerda

Kedves vendégeimnek...

Kedves Napló!

Épp befejeztem egy levelem, melyet Rebekának, Balázsnak és Zsoltinak írtam (pénteken érkeznek egy hétre), és sikerült szerintem olyan informatívra, hogy itt közzé is teszem....

"Pár infó, elsősorban a lelkifelkészülés érdekében...

Piszok sokan vannak Moszkvában. Mind a metrón, mind az utcán, mind a nagyobb boltokban baromi nagy tömeg. Ebből kifolyólag az oroszok nem mindig kedvesek: gyakran tolakodnak, löknek, könyökösök-térdesek, és még az eladók, ügyfélszolgálatosok is nagy általánosságban "kölletlenek", türelmetlenek, udvariatlanok. Az autósokkal is vigyázni kell, nem feltétlen a gyalogosnak van elsőbbsége, és bizony van, hogy ha joggal is lépsz le az útra, nem feltétlen halad olyan sebességgel, hogy meg tudna állni időben.

Nagyon sok mindent meg lehet oldani olcsóbban nem hivatalos módon (pl taxizás), de sok mindenben rá is fizethet így az ember. Vérmérséklet mindenképpen legyen higgadt, nem mindenki kerüli itt a konfliktust...

Ezeket nem azért írom le, hogy elvegyem a kedveteket, hanem hogy erre készüljetek, hogy itt ez véletlenül se rontsa el a kedveteket. Pozitív hozzáállás; ők is csak emberek, vannak kedvesebbek, kevésbé kedvesek, és ne feledjétek, hogy nagyvárosba jöttök: az oroszok többségének Moszkva olyan, mint a magyar "vidékieknek" Pest - nem szabad általánosítani. Persze vannak nehézségek, és már értem, apám miért mondta, hogy az oroszokat bírni fogom, de az orosz viszonyokat nem... de ezek max csak néha meglepőek és bosszantóak, nem kibírhatatlanok, nem túl komolyak, még az én négyhónapos ittlétem alatt sem, pláne nem nektek egy hétre...

Ami viszont például sokkal jobban működik, mint otthon, ahogy kevés tapasztalatom alapján érzem, az a klubok biztonsága. Itt nem olyan rosszarcúak a kidobók, és ahogy látom, profibbak. Otthon többnyire pufikabátos szekrényeket láttam, akik modortalanok, és inkább csak gyúrni meg bunyózni szeretnek (tisztelet a kivételnek, találkoztam már szerencsére hozzáértővel is). Itt, ha bunyó van, az fekete öltönyös úr leveszi zakóját, odamegy szükség szerint néhány társával, szakszerűen szétválasztja a feleket, és ha ez nem elég (általában nem, meg különben is, fő az óvatosság), kivezeti őket, úgy, hogy azok mozdulni nem tudnak, de közben mégsem tesz kárt bennük - a buli pedig szépen folytatódik tovább.

Egyelőre ennyi, ha még eszembe jut valami, írok. Pakolgassatok, készüljetek, várlak titeket!

Még egyszer: CSAK POZITÍVAN!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése